AUTOGENINĖ TRENIRUOTĖ KAIP SPORTININKŲ ATSIGAVIMO PRIEMONĖ

Lietuvos kūno kultūros akademijos Socialinių ir humanitarinių mokslų katedros profesorius socialinių mokslų daktaras Romualdas Malinauskas.

 Seminaro aprašymas

Autogeninė treniruotė – relaksacijos metodas, kai tikslingais vaizdiniais ir savitaiga daromas poveikis vidaus organams, visiškai atsipalaiduojama (Psichologijos žodynas, 1993). Šio metodo esmę sudaro tai, kad sportininkas, negalėdamas paveikti savo emocinės būsenos tiesioginiu būdu, išmoksta žodžiu pašalinti nervinę įtampą, nusiraminti aplinkiniu keliu, atpalaiduodamas skeleto raumenis, sukeldamas sunkumo, šilumos, ramybės, poilsio vaizdinius, reguliuodamas kvėpavimą. Autogeninių pratybų metu sportininkas patogiai guli, padėjęs galvą ant minkšto pakilimo, truputį pražergus kojas, ištiestas  rankas laisvai padėjęs išilgai liemens delnais žemyn; reikia, kad niekas sportininko nespaustų, nevaržytų; diržas atleistas, apykaklė atsegta, žiedai, apyrankės, rankinis laikrodis nuimti, kojos nuautos. Galima  šias pratybas atlikti ir sėdint; sėdima, atsirėmus į kėdės atkaltę, kojos pražergtos, rankos nusvirusios, dilbiai ant šlaunų, galva nuleista, akys užmerktos. Autogeninės treniruotės tekstą skaito treneris: lėtai, negarsiai, ramiai, monotoniškai, įtaigiai. Kai sportininkas išmoksta tekstą, jis pats jį kartoja mintyse. Autogeninis seansas trunka 15 – 20 minučių. Jo metu sportininkas atsipalaiduoja, pailsi, seanso pabaigoje suaktyvinamas.

Autogeninė treniruotė padeda ne tik psichinei įtampai, nemalonioms emocinėms būsenoms prieš startą varžybose pašalinti ar sumažinti, bet ir gerai pailsėti po sunkių pratybų, o taip pat kovoti su nemiga. Mokytis autogeninio pratimo reikia sistemingai, 3 kartus per dieną: rytą pabudus, pora valandų po pietų, ir vakare prieš užmiegant; po 2 – 3 mėnesių sistemingos treniruotės pasiekiamas tikslas – išmokstama atsipalaiduoti nusiraminti, pailsėti.

Seminaro metu dalyviai bus supažindinti su tuo, ką turi žinoti kiekvienas sportininkas:

  • Susipažįstama su autogeninės treniruotės psichologiniais ir fiziologiniais pagrindais.
  • Apibūdinami autogeninės treniruotės vykdymo būdai, pakopos ir struktūra.
  • Išnagrinėjama, kaip autogeninė treniruotė gali būti taikoma praktiškai.

Seminaro trukmė: 4 val.

Išsamesnė informacija apie šią ar kitas paskaitas:

uzsakymai@sportininkumokymai.lt

arba +370 647 11391